آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز در راستای آشتی و مهربانی با طبیعت

همرکابی سبز در راستای آشتی و مهربانی با طبیعت

در نهمین اردوی “همرکاب جامعه ی سالم و آشتی با طبیعت ” همرکابان سبز فعالیت زیست محیطی را به انجام رساندند . 

A (12)
تصویر آرشیویی از گروه همرکابان محوری

صبح روز جمعه مورخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی با هدف “آشتی با طبیعت و جامعه ی سالم ” ۳ نقطه ی گردشگری و اکوتوریسم ” حیات وحش زریبار ، تفرجگاه بیلو و مناطق جنگلی و زیارتی دره وران ” را از وجود زباله های مضر خانواده های تفرجگر پاکسازی نمودند  شایان ذکر است که از روز انس با طبیعت ۱۳ فروردین امسال تا به روزهای پایانی بهار جاوید و ماه مبارک رمضان خانواده های بومی و غیره بومی هر هفته بصورت مجدد به آن تفرجگاهها پناه می برند و بعلت عدم رعایت برخی از آنان نسبت به جمع آوری پسماندهای خود بسیار بی تفاوت و سهل انگار بوده و همین امر موجب تار شدن سیمای طبیعت و تخریب آن خواهد شد. همرکابان سبز در راستای همین اردو و در محور فعالیتی خود با دیدن پسماندهای مضر که خود یک نوع بی احترامی به حقوق طبیعت و نقص منشور اخلاقی هر انسان نسبت به حفظ آن می باشد را مورد محکومیت قرار دادند و با وجدانی انسانی و با رفتار از خود گذشتگی و ترحم در آن مناطق بر حسب آن اتفاق به پاکسازی زباله های مضر پرداختند . همرکابان محوری در هر سه منطقه ی تفریحی و تفرجگاهی ” حیات وحش زریبار ، بیلو و دره وران ” با جمع آوری بیش از ۱۰۰ عدد بطری پلاستیکی و شیشه ای ” آب معدنی و نوشیدنیهای گاز دار ” فعالیت خود را به انجام رساندند و آنان را از زباله های نایلونی ” همانند سفره های یک بار مصرف ” تفکیک و در  کیسه های مخصوص زباله قرار دادند.

ما بعنوان همرکابان سبز در زمینه ی حفظ محیط زیست و سلامت همگانی ، همیشه بر آن باور بوده که جهان فرش سر سبزی است برای تمام اقلیتهای فرهنگی و قومیتی ، هر یک از ما قومیتها و ملتها بایستی با نگرشی سبز و از خودگذشتگی در برابر بحرانهای زیست میحطی که موجب تهدید سلامت جامعه خواهد شد ، ایستادگی کنیم و خود را مسئول پیشگیری از اتفاقات و حوادثات آن ارزشها برای ” زندگی پایدار ” بدانیم . امید است که گروههای دوچرخه سواری و علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری در سایر ایران و جهان این مسئله را به خوبی درک کنند و با نگرشی سبز با همرکابی هم به پاسداری از زیست بوم و امورات سلامتی برای “تامین جامعه ی سالم و زندگی پایدار”  بپردازند. یادمان باشد که ما علاقمندان به فرهنگ طبیعت گردی ، بدهکار هیجان و انرژی های مثبت موجودات طبیعی در آن تفرجگاهها و زیستگاههای جنگلی که مرکز تولید اکسیژن میباشد ،  هستیم که اگر در فکر حفاظت از آن نباشیم . در آینده ای نزدیک به مشکل و فاجعه های زیست محیطی و پیامدهای ناخواسته تبدیل خواهد شد.

در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ از طرف برنامه ی جهانی محیط زیست سازمان ملل UNEP به ” روز جهانی محیط زیست “ شناخته شده است که هر ساله این سازمان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان فرهنگ ها و ملت های جهان ” پیامی را بر خواهد گزید  و راهکارهای حفاظت از آن را با مشارکت مردمی فرا می خواند. UNEP در ۵ ژوئن امسال تا ۱۲ ژوئن که در هفته ی محیط زیست قرار خواهد گرفت ،  پیام ” من با طبیعت هستم ” را عنوان نموده است .

به روایت تصویر در اردوی ۹ ” همرکاب جامعه ی سالم و آشتی با طبیعت” 

  • گروه همرکابان محوری ا.نجمن د.وچرخه سواری آ.شتی (ا.د.آ)

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *