آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / “روز دوچرخه برای کار ” روز آشتی با جامعه ی سالم

“روز دوچرخه برای کار ” روز آشتی با جامعه ی سالم

در آستانه ی فرارسیدن ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برابر با ۱۹ مه ی ۲۰۱۷  ” روز جهانی دوچرخه برای کار”  و تاثیرات آن در رفت و آمد شهری

Untitled-1

روز دوچرخه برای کار روزیست که در سال ۱۹۵۶  توسط انجمن دوچرخه سواری آمریکا در شهر شیکاگو سرچشمه گرفت . این رویداد در شهرهای بزرگ و کوچک ” ایالات متحده ی آمریکا و کانادا ” در اوایل فصل بهار با شرکت تمامی اقشار جامعه جهت ترویج و توسعه ی فرهنگ دوچرخه سواری برای حمل و نقل روزانه بصورت کارناوال برگزار می گردد .  مراسم روز دوچرخه برای کار ، مراسمی است که تمامی قشرهای مختلف جامعه اعم از ” دانش آموزان ، دانشجویان ، بازاریان ، کارمندان ، کارگران , اساتید دانشگاه ، مهندسین و جامعه ی پزشکی ” در آن حضور می یابند . در گرامیداشت روز دوچرخه برای کار از طرف صاحبان رستوران و کافه ها برنامه هایی جهت پذیرایی از شرکت کنندگان حاضر در مراسم کارناوال تدارک می شود . در راستای همان مراسم ورک شاپی با موضوع ” اهمیت فرهنگ دوچرخه سواری در حمل و نقل روزانه ” توسط دبیران انجمن دوچرخه سواری آمریکا مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد . و از افرادهای فعال در زمینه ی مربوطه لوح تقدیر و جوایزی نیز اهدا می شود. و در پایان ورک شاپ کمپین هایی برای حمایت از دوچرخه برای کار با توزیع بروشور و پوسترهای مرتبط با موضوع ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ارائه می شود. با برگزاری و گرامیداشت ” روز دوچرخه برای کار ” در شهرهای بزرگ آمریکا و کانادا توانسته شد اهمیت فرهنگ استفاده از دوچرخه برای کار پایدار بماند . در پایان مراسم نیز با تعهدی بصورت امضا ، شرکت کنندگان  تعهد و پایداری خود را نسبت به استفاده ی دائم از دوچرخه برای کار امضا می کنند که در برگه های امضا آمده است در ” روز دوچرخه برای کار ” تعهد می دهیم ” تن سالم و هوای سالم ” با استفاده از دوچرخه برای کار  میثر خواهد شد . شرکت کنندگان برای این دو موضوع مهم احترام قائل خواهند شد و استفاده از دوچرخه برای کار را حقی برای همه در جامعه می دانند و برای ترویج این فرهنگ روزانه از منزل تا محل کار خود با دوچرخه همرکاب می شوند .

توصیه دبیرخانه ی توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی در روز دوچرخه برای کار 

همانا که شاهدیم موضوع ” سلامت ، محیط زیست و حمل و نقل ” یکی از موضوع های مهم جهانی و منطقه ای است و برخی از شهرهای بزرگ و کوچک از لحاظ تراکم بیش از حد جمعیت در جهان گرفتار سطح پایین کیفی این موضوع می باشند و برای حل این مشکل و به نسبت رساندن حد متعادل آن  نیاز به مشارکت عمومی و همفکری یکدیگر است که در حل مشکل مربوطه موثر بوده و می تواند مفید باشد . ما بعنوان همرکابان فعال در زمینه ی توسعه ی فرهنگ دوچرخه سواری بر آن باوریم که فرهنگ استفاده از دوچرخه نه تنها موضوعی ورزشی و تفریحی است ، بلکه یک فرهنگ است که می تواند راه گشای ” سطح کیفی سلامت جامعه ، کاهش آلودگی ها و تراکم بیش از حد ترافیک ” در جامعه باشد. بیائید با همفکری و مشارکت یکدیگر ” دوچرخه برای کار ” را در برنامه ی رفت و آمد روازنه ی خود در حومه ی شهر مورد استفاده قرار دهیم و تفاوت های تفکری خود را نسبت به این موضوع از لحاظ ” دوچرخه مناسب سن و سال من نیست !” را برای همیشه تغییر دهیم . امروزه افرادهای اجتماعی موضوع دوچرخه سواری را به واقعه ی فرهنگ حمل و نقل تبدیل کرده و از همه انتظار می رود که امورات رفت و آمد خود را” از منزل تا محل کار ” با بهره گیری از فرهنگ دوچرخه سواری ایجاد نمایند .

 پوستر بین المللی ” روز جهانی دوچرخه برای کار”

poster

دانلود پوستر روز جهانی دوچرخه برای کار بصورت فایل PDF   حجم (۹۵۰ کیلو بایت) 

  • از تمامی گروههای دوچرخه سواری انتظار می رود که با همکاری و هماهنگی  دستگاههای مرتبط ” پلیس ترافیک ، هلال احمر ، شهرداری ، حمل و نقل ، محیط زیست و بهداشت ” در روز جهانی دوچرخه برای کار مصادف با ۲۹ اردیبهشت روز جمعه  ” کارناوال فرهنگ دوچرخه سواری با حضور قشرهای مختلف برگزار گردد.  
  • (دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی) 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *