آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / فرهنگ همرکابی راهی مناسب برای کاهش وزن !

فرهنگ همرکابی راهی مناسب برای کاهش وزن !

با بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری برای سپری نمودن رفت و آمد روزانه به کاهش وزن خود بپردازیم . 

Hamrkabi 3

اضافه وزن و چاقی یک بیماری بسیار مضر است که می تواند سلامتی انسان را به بیماریهای گونان جسمی وادار و تهدید کند . اضافه وزن زیاد منجر به ناراحتی های روحی روان نیز خواهد شد . چیزی که باعث چاقی انسان می شود کالری و چربی های اضافه ی بدن است که حاصل مواد غذایی گوناگون در وعده های غذایی روزانه از آن پرهیز نشده و بر همین اساس منجرب به اضافه وزن در بدن شده است . اگر چاقی کنترل نشود در آینده میتواند به بیماریهای خاص و در نهایت به مرگ انسان تبدیل شود. برخی از چاقی ها مادرزادی می باشند و برای کاهش آن به جراحی های متعددی توسط پزشکان مختص به آن نیازمند است . برای پیشگیری از این بیماری و معضل بایستی تحرک سالم را درپیش گرفت و همیشه در رژیم غذایی روزانه “میوه و سبزیجات ” را بیشتر از دیگر خوراکی های چرب و سرخ کردنی ترجیح داد . در این مطالب اگر چه بصورت کامل در این مورد توضیحات کافی تصریح نشده ! اما در نهایت این مطالب خواهیم فهمید که موضوع مربوطه بیشتر از هر موضوع دیگری نیاز به تحرک و عمل دارد که بتوانیم به اضافه وزن خود کاهش داده و ئر نهایت بتوانیم از اضافه شدن به وزن خود جلوگیری کنیم .

اضافه ورزن ؛ تخریب یا سازنده ! برای پیشگیری از آن چه باید کرد ،‌از کجا باید شروع کنیم؟ 

در گذشته کار و فعالیت انسانها به نوعی به وسیله ی تحرک بدنی و به شیوه ی سنتی صورت می گرفت که با انجام تحرک بدنی در امورات کاری عرق از پیشانی و بدن ایجاد شده که همان عرق ریختن  موجب سوزش کالری و چربی ها در بدن می شد .  هر نوع تحرک کاری  را نمی توان ورزش نامید . تحرک همان جنب و جوش و فعالیت کاریست که با حرکت دست و پا و انرژی مفاصلی از طریق ماهیچه و زانوها ایجاد می شود. که انرژی حاصل از ماهیچه ها در هر کاری به سوزش کالری و چربی تبدیل می شود . اما با پیشرفت زمان از گذشته تابحال امکانات رفاهی و صنعتی پیشرفتهای زیادی را در جهان امروزی ما ایجاد نموده که از این به بعد دیگر بصورت روش سنتی و بکاربردن نیروی دست و پا انرژی خود را برای امورات کاری صرف نخواهیم کرد و به تن خود خستگی نخواهیم داد.

دوچرخه سواری کردن توان کاهش وزن‌تان را بیشتر می‌کند، تمام بدن را نیرومند کرده و چربی می‌سوزاند. دوچرخه سواری برای کار و تفریح  می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش داده و تحرک و انعطاف‌پذیری را بهتر کند. حتی اگر با سرعت تفریحی هم رکاب بزنید، می‌توانید دست‌کم ۲۸۰ کالری بسوزانید. به گفته کارشناسان حوزه سلامت، رکاب زدن چربی سوزی را حتی هنگام خواب هم بیشتر می‌کند!

جهان برای تولید امکانات ماشینی بسیار پیشرفت نموده و نیرویی که از قبل با دست و پا ایجاد می شد ، ماشینهایی برای آسان نمودن این خستگیها و دشواریها جایگزین و ابداع شد و کار مردم را آسان نمود . اما به چه قیمتی و به چه دلیلی ؟ به دلیل آنکه با وجود امکاناتی همانند “ماشینهای نقلیه” که موجب جلوگیری از تحرک بدنی و جسمانی خواهد شد ! هیچ تابحال به چندین دهه ی گذشته تا به همین امروز فکر نموده اید ؟! که قبل ها با عدم این امکانات مردم بسیار سالم و تندرست تر از امروز زندگی می کردند و معضلی به نام ” دیابت ، سرطان ، چربی خون و…” شایع تر از مشکلات امروز نبود ؟! چرا باید سلامت جسمی خود را در معرض امکانات ماشینی و زندگی خود را قربانی این گونه امکانات سازیم ؟! با گذشت زمان از همان  بدو تولد تا آینده ی عمرمان با ایجاد سهل انگاریهایی که نسبت به عدم تحرک و فعالیت بدنی خود در جنب و جوش روزانه حاصل می بینم  ، به بیماریهایی منجر می شود که برای مهار و درمان آن با مشکل روبرو خواهیم شد.

بیائید برای حفظ سلامت جسمی خود ”  نقلیه های آلاینده دار” را برای رفت و آمد کاری در حومه ی شهر محروم سازیم  ، بجای استفاده از آن نقلیه ها ” تحرک سالم با ایجاد پیاده روی و دوچرخه سواری ” جهت کاهش وزن و سوزاندن چربی و کالری ها”برای انجام امورات کاری خود در روز بکارگیری نمائیم . فرهنگ همرکابی همان فرهنگ جنب جوش زندگیست که به سلامت جسمانی نیرو می بخشد ، نیرویی که طول عمر را سالم و دراز نگه می دارد و سیستم دفاعی بدن را در برابر هرگونه بیماری مقاوم می سارد. فرهنگ استفاده از دوچرخه نیاز است که در زندگی ما نقش جدی داشته باشد . دوچرخه و فرهنگ استفاده از آن در تمام جهان به عنوان یک وسیله ی نقلیه در شهرها مورد استفاده قرار میگرید . قبل از استفاده ی ورزشی و قهرمانی با آن ، بیشتر جنبه ی کاری و نقلیه به خود داشته تا جنبه ی تفریحی و هیجانی! فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری بهترین وسیله ای است که می تواند همیشه و همیشه در کنارمان باشد. ” همرکابی سالم  و بدون آلاینده ” ، وسیله ای که می تواند انسان را با طبیعت ، سلامت و  گردشگری آشتی دهد .

پوسترهای ترویجی با چند زبان مختلف 

  • دبیرخانه آموزش ،توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *