آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / با بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری “فشار خون” خود را تنظیم کنیم

با بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری “فشار خون” خود را تنظیم کنیم

یکی از عوامل موثری که می تواند فشارخون بالا را تنظیم کند ” بهره وری از دوچرخه برای کار” بعنوان نقلیه ی رفت و آمد روزانه در حومه ی شهر 

Ashti cycling org

فشار خون بالا یکی از حمله های خطرناک و بروز دهنده در سلامت انسان می باشد . این معضل خطرناک بیشتر از کم تحرکی و خوراک های نامناسب که با چربی های سرخ کردنی آغشته شده ، بروز خواهد شد . این نوع بیماری خطرناک در میان افرادهای “مونث و مذکر” بنابه سن وسال فرد شایع است .  و تصادفی گریبان گیر سلامت خواهد شد . نیمی از مبتلان فشارخون به داشتن این بیماری مطلع نیستند . اما در مرور زمان به گونه ای در سلامت آنان ظاهر می شود و از درد و فشار آن رنج خواهند برد.  فشار خون بالا می تواند زیانهای بسیار خطرناک و مرگ آوری  به همراه داشته باشد . که شایع ترین آنها ” سکته قلبی و مغزی ، نارسائی قلبی ، آنوریسم و حمله های قلبی ” را می توان نام برد . و مواردی دیگر که بتواند در بروز این بیماری رایج باشد ” چاقی واضافه وزن بیش از حد که بر اثرخوراکی های چرب و مصنوعی به وجود خواهد آمد “با ایجاد تحرک سالم بعنوان فرهنگ روزانه در رفت و آمد شهری ، فرهنگ استفاده از دوچرخه را برای پیشگیری از بروز این معضل مورد استفاده قرار دهیم .   ” بیائید با تحرک سالم بعنوان حمل و نقل روزانه ی خود در حومه ی شهر فشارخون بالا را کنترل کنیم .” 

فرهنگ استفاده از دوچرخه آسانترین راه حل برای ایجاد تحرک در حومه ی شهر و موثر در “تنظیم فشار خون بالا”

poster 1111

امروزه کم تحرکی جسمی باعث انواع بیماریهای جسمی  از جمله خطرناکترین آنها ” فشارخون بالا و افزایش وزن ” منجرب شده است . فرهنگ دوچرخه سواری راه حل مناسبی برای پیشگیری از این نوع معضلات می باشد و می تواند در کاهش و تنظیم آنها موثر باشد . هر چه به پیشرفت و افزایش در امکانات نقلیه دست یابیم ” بدن کم تحرک ” خواهد شد و از همان کم تحرکی منجرب به برخی از بیماریهای خطرناک همانند ” فشارخون بالا و اضافی وزن بدن ” خواهیم شد .  در حین استفاده از دوچرخه ” خون در رگها با جریانی آهسته به راه می افتد و به تمامی دستگاههای مهم سلامت می رسد . در فشارخون بالاست که با عدم رعایت در سلامت خود و عدم تحرک ، مصرف خوراکی های پرچرب و نمکدار ، خون در رگها با فشار و سریعی زیاد جریان پیدا می کند و باعث ” آزار و مرگ ناگهانی فرد ” خواهد شد.  فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا شل شدن (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها می‌باشند. در حالت استراحت، فشار خون طبیعیِ سیستولی (یا حداکثر فشار خون) بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر جیوه و فشار خون طبیعی دیاستولی (یا حداقل فشار خون) بین ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر جیوه است. در صورتی که فشار خون بطور مزمن برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد.

با بهره وری از فرهنگ همرکابی در مقابل بیماریهای مزمن و فشارخون بالا ایستادگی کنیم .

انجمن دوچرخه سواری آشتی ار عموم اقشاری که با ماشینهای منحصر به فرد خود به سر کار می روند درخواست میکند که به سلامتی خود و جامعه از طریق فرهنگ همرکابی احترام قائل شوند و از همین امروز برای تامین سلامتی خود اقدام جدی کنند . سلامتی انسانها هر لحظه در حال تهدید است و تنها تهدید موثری که بتواند سلامتی را به مخاطره بیندازد ” عدم تحرک در روز است ” که می توان با استفاده از “دوچرخه برای کار” از آندسته تهدیداتی که برای سلامتی مضر است ، مقاومت کرد . فرهنگ دوچرخه سواری در برابر سایر بیماریهای جسمی و روانی اللخصوص ” فشارخون بالا” می تواند نقش موثر و سهمگینی داشته باشد . با ایجاد فرهنگ همرکابی در حومه ی شهر  به ” فشارخون بالا” پایان دهیم .

download دبیرخانه آموزش ، توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *