آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / خودروهای منحصر به فرد باعث آلودگی هوا و تهدیدی برای سلامت جامعه !

خودروهای منحصر به فرد باعث آلودگی هوا و تهدیدی برای سلامت جامعه !

خودروهایی که دارای یک تک سرنشین منحصر به فرد می باشد ” سلامت خود و جامعه ” را به مخاطره خواهند انداخت. بیائید که از فرهنگ حمل و نقل سبز شهری  برای  پایان دادن به ” کاهش آلودگی هوا ،‌ ترافیک و آلاینده های دودی و صوتی ” بهره ور شویم .

 

آلودگی هوا یک معضل و یک خطر بسیار بزرگی برای تهدید سلامت جامعه است که علائم بسیار خطرناک تر از آن کم تحرکی و بی تفاوتی عموم جامعه نسبت به مسائلات زیست محیطی هوا و استفاده از حمل و نقل سبز شهری برای کاهش تهدیدات زیست محیطی می باشد. امروزه موضوع ” سلامت و محیط زیست ” یکی از موضوعهای بسیار مهم جهان بشمار خواهد رفت و همین موضوع منجرب به چالشهای مختلف و تهدید آمیز برای سلامت جامعه و محیط زیست در جهان و جامعه شده است . اگر به این موضوع با جدیدت و حساسیت بیشتری بنگریم ، معتقد خواهیم شد که علت اصلی این چالشها سطح دانش و آگاهی عموم جامعه نسبت به موارد مربوطه می باشد. چنانچه که موضوع محیط زیست یکی از اولویتهای مهم محسوب خواهد شد اما مردم ” موضوع سلامت جسم و روان بعد به مسائلات معیشتی و مشکلات زندگی و بعدها… ، تا زمانی که آلودگی هوا گریبان گیر جامعه و محیط زیست انسانی شود  ، آن موقع در فضاهای اجتماعی و مجازی برای پیشگیری از این موضوع واکنش های احساساتی نشان خواهیم داد بعد  برای تلفات و قربانیان آن کمپین های پیشگیری از آلودگی هوا با اجرای برنامه های متعدد زیست محیطی تشکیل خواهیم داد ! آیا این نوع رفتار و واکنش ، عدم تفاوت و سهل انگاری نسبت به موضوع ” آلودگی هوا” قبل از رخ داد  آن نبوده ؟ نباید از قبل برای آن اقدام میکردیم ! بایستی منتظر می شدیم  که هوا آلوده بشه ، بعد برای پیشگیری از آن  اقدام کنیم ! آیا از قبل برای این موضوع نمی شد  با رعایت و مشارکت همگانی از آن پیشگیری کرد؟ لطفا موضوع را بعد از اتفاق به چالش تبدیل نکنیم ” در برابر این موضوع بایستی پیشگیری عملی و جدی کرد.

سالانه در جهان میلیونها نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست خواهند داد. 

طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی WHO سالانه بيش از یک میلیون نفر در جهان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست خواهند داد و قربانی بیماریهایی همچون ” آسم ، ناراحتی ریه ، قلب و عروق ” خواهند شد.  این آمار در حالیست که بیشتر آلودگی ها ،  گازهای انتشار شده از خودروهای تک سرنشین و غیره کاری رخ میدهد. این سازمان نام کشورهای پرجمعیت جهان ” چین و هند ” را در لیست کشورهای ” آلوده از لحاظ هوای سمی و ناپاک حاوی گازهای مونوکسید کربن و متان” عنوان نموده است . از طرفی دیگر در گزارش سالانه ی برنامه ی محیط زیست جهانی ” UNEP و UNFCCC كنوانسيون بين المللي تغييرات اقلیمی آب و هوا ” عوامل موثر در گرم شدن زمین را دلیلی جز ترافیک خودروهای تک سرنشین و غیره کاری که در تغییرات اقلیمی آب و هوای زمین موثر بوده ، نمی دانند و عنوان نموده اند . با این حال خودروهای غیره کاری می تواند محیط زیست آب و هوا و چرخه ی سالم اکوسیستم را تخریب و منحرف سازد . تنها عوامل موثری که بتواند محیط زیست انسانی را به مخاطره بیندازد. استفاده ی خودرو های تک سرنشین و منحصر به فرد می باشد. که تعداد آنها بیشتر از تعداد کارخانه هایی بشمار خواهند رفت که گازهای گلخانه ای را در هوا انتشار می کنند . و فراتر از جنگهایی که در آن بمب افکن های بزرگ و خطرناک که دود انتشار شده از آن می تواند بیشتر از هر آلاینده ی دیگری ” آب ، هوا و خاصیت خاک ” را از بین ببرد . و موجب قربانی شدن هزاران و میلونها نفر در جهان شود . “حال هیچ تفاوتی مابین بمب افکنهای جنگی و خودروهای منحصر به فرد وجود ندارد ، هر دوی آنها می توانند ” زمین ،‌ زمان و سلامت انسانها ” را به خطر بیندازد. ” حالا هر یک به طریقی!‌ “

با بهره وری از خدمات حمل و نقل سبز شهری به آلودگی هوا پایان دهیم .

PUS

فرهنگ همرکابی راه حلی مناسب برای پیشگیری از آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن 

امروزه فرهنگ حمل و نقل همگانی در بیشتر شهرهای بزرگ و کوچک جهان در دسترس مردمی قرار گرفته است و در حال توسعه میباشد تا عموم مردمی برای انجام رفت و آمد خود از آن در روز بهره مند شوند . وجود امکانات نقلیه ی شهری پشتوانه ای بزرگ برای پیشگیری از ” ترافیک ، آلودگی هوا ” می باشد و در پیشرفت شهرسازی می تواند بسیار موثر باشد. وجود این خدمات بمعنای محرومیت مردم از امکانات نقلیه منحصر به فرد نیست بلکه سطح ممتاز فرهنگ جامعه نسبت به ”  حفظ هوای پاک و حمایت از حمل و نقل سبز شهری ” در هر جامعه است. این تنها راه حلی است که می توان هوای پاک ، ذخائر نفتی ، کاهش ترافیک بیش از حد شهری ، انرژی پاک و طبیعی  و عدم تصادفات جاده ای ” را در جامعه حفظ نماید . با بهره وری از حمل و نقل سبز در حومه ی شهر به آلودگی ها و خطرات ناشی از آن برای محیط زیست انسانی و سلامت جامعه پایان دهیم . با پایان دادن به خودنمایی در نمایش اتومبیلهای منحصر به فرد و مانور زدن با آن در حومه ی شهر ، خواهیم توانست که  ” زندگی را پایدار سازیم ” استفاده از خدمات نقلیه مانند ” مترو ، بی آرتی ، تاکسی و دوچرخه ” وظیفه و حق هر انسانی است که از آن بهره مند شود و  نسبت به حفظ ” سلامتی خود و محیط زیست انسانی” در پیرامون  و جامعه ای که در آن زندگی می کند ، جدی باشد . انجمن دوچرخه سواری آشتی با اجرایی نمودن پروژه ترویجی و اجتماعی ” دوچرخه برای کار ” در حمل و نقل همگانی ، جامعه را به فرهنگ همرکابی در حمل و نقل سبز شهری برای ” حفظ محیط زیست و ایجاد تحرک سالم ” بعنوان فرهنگ روزانه  عموم ”  فرا می خواند و انتظار دارد که عموم مردمی ” از خانه های خود تا محل کار “‌ با دوچرخه رفت و آمد کنند تا با همرکابی و مشارکت همدیگر ” محیط زیست و سلامت زندگی ” را پایدار سازیم .

  • دبیرخانه ” آموزش ، توسعه و ترویج”  انجمن دوچرخه سواری آشتی 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و پیام خانواده همرکابان سبز GHF

فرار رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی و پیام خانواده همرکابان سبز در سال جدید توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *