آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / برگزاری هشتمین اردوی “همرکاب آشتی با طبیعت” در دمای زیر صفر درجه!

برگزاری هشتمین اردوی “همرکاب آشتی با طبیعت” در دمای زیر صفر درجه!

همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی هشتمین اردوی  “همرکاب آشتی با طبیعت ” را در دمای صفر درجه ی سرد زمستانی تجربه کردند . 

A (6)

نیمروز جمعه مورخ ۱۵ بهمن ماه ۹۵ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی به منظور مهربانی و احیای طبیعت محور مریوان تا حیات وحش زیستگاهی دریاچه زریبار از توابع روستای سیف بخش خاومیرآباد مریوان را همرکاب شدند . در این راستا با حضور چند تن از همرکابان فعال و نمونه ، کوهستان جنگلی روستای سیف واقع در ضلع شمالی حیات وحش زریبار را از دانه های بذر کوهی “به روو” پوشش دادند. همرکابان نوجوان و خلاق فضاهای خالی از درختان آن کوهستان را به مدت ۲ ساعت تمام در فصل سفید پوش بهمنی با شرایط آب و هوایی صفر درجه بذرکاری نمودند .مناطق کوهستانی سیف سفلی جز رشته کوههای زاگروس بشمار می رود و موقعیت جغرافیایی ضلع شمالی آن مناطق بیشتر در برابر نور خورشید قرار گرفته است که شرایط موجود به آب شدن برف ها بسیار کمک خواهد کرد . اما جای خوشحالیست که با وضعیت ممکن آب و هوایی آن کوهستان مساعد است ، درختکاری و بذرکاری جهت احیا نمودن صورت گیرد . گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی سعی دارد که دیگر برنامه های اردویی خود را در جنگلهایی فعالیت نماید که از  لحاظ اکوسیستم جنگلی و پوشش گیاهی نیازمند به درخت و گونه های گیاهی متناسب به خود را داشته باشد. و از لحاظ کمیت درختان نیاز به احیا و بازسازی داشته باشد.

خوراک به پرندگان تالاب دریاچه زریبار در روز جهانی تالاب ها ۱۵ بهمن ۹۵

در پایان هشتمین برنامه ی “همرکاب آشتی با طبیعت” ، همرکابان خلاق انجمن دوچرخه سواری آشتی اطراف ساحلی تالاب زریبار واقع در ضلع جنوبی روستای کولان از توابع بخش مرکزی شهرستان مریوان را از وجود خوراک های نانی برای پرندگان بومی و مهاجر پوشش دادند . هدف از برنامه های خوراک به حیوانات در مجموعه فعالیتهای این پروژه به منظور مهربانی با پرندگان و حیوانات زیستگاهی می باشد . فعالیتهای انجام شده توسط همرکابان پیامی ترویجی و بشردوستانه خطاب به دیگر علاقمندان به امورات زیست محیطی و تفریحگران طبیعت است که همیشه غذاهای مانده ی  ” گوشتی و پسماند های نان خشک و غلات ” خود را در فصل زمستان به منظور آشتی با طبیعت و مهربانی با حیوانات در زیستگاهشان قرار دهند . تا طبیعت و وجود پرندگان برای نسلهای آینده  و استفاده ی  انسانها از ماورای طبیعت پایدار و باقی بماند .

به روایت تصویر 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *