آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / دومین نمايشگاه همرکابان سبز در آستانه “روز جهانی تالاب ها” به کار خود پایان داد.

دومین نمايشگاه همرکابان سبز در آستانه “روز جهانی تالاب ها” به کار خود پایان داد.

دومین نمایشگاه مجموعه تصاویر آرشیویی همرکابان سبز  انجمن دوچرخه سواری آشتی به کار خود پایان داد . 

N (8)

 روز پنج شنبه ساعت ۱۸:۳۰ عصر ، مورخ ۱۴ بهمن ماه ۹۵ ، دومین نمایشگاه تصاویر همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی در نگارخانه ی شهرستان مریوان به کار خود پایان داد . این نمایشگاه از هفته گذشته مورخ ۷ بهمن آغاز و قرار بود که در ۱۲ بهمن به کار خود پایان دهد اما بدلیل بارش برف زمستانی ، نمایشگاه برای ۱۴ بهمن ۹۵ از طرف دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی تمدید گردید و در “روز جهانی تالاب ها” ۱۵ بهمن به کار خود پایان داد. برپائی دومین  نمایشگاه همرکابان سبز به منظور توسعه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای ” حفظ محیط زیست ، سلامت همگانی و کار و گردش ” توسط گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آّشتی فعالیت گردیده است . این نمایشگاه در ۸ روز کاری خود  توانست علاقمندان زیادی را برای بازید امورات فعالیتی همرکابان سبز جذب نماید در واقع  تلاش و زحمات خستگی ناپذیر همرکابان سبز توانست پیامدهایی مفید  برای “حفظ طبیعت و ایجاد تحرک سالم در جامعه ایفا نماید ” که بصورت کلی در انتقادات و پیشنهادات شهروندان محترم مریوانی بدین گونه آمده  است ؛ ” همرکابان سبز نوجوان توانستند با رکابهای سبزشان جامعه را به حفظ محیط زیست و سلامت همگانی فراخوانند – نمایشگاه برای آشتی نوجوانان با طبیعت و آشنایی آنان با مسائلات زیست محیطی و سلامت همگانی بود  –  تلفیق فرهنگ دوچرخه سواری با محیط زیست و امورات سلامتی –  پیام نوجوانان همرکاب خطاب به تفریحگران و گردشگران نسبت به حفظ اکوتوریسم و اکوسیستم محیط زیست – ایجاد حس همرکابی و رفاقت با دیدگاهی دور از قهرمانی برای مشارکت در امورات مربوطه بصورت خودجوش و داوطلبانه  –  مدلی جدید و خلاقانه در عرصه ی فرهنگ دوچرخه سواری و نقلیه ی سبز ! “ شهروندان و علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری به نحو احسن از امورات فعالیتی انجمن دوچرخه سواری آشتی و سایر همرکابان نوجوان و خلاق تشکر و قدردانی کردند .

اولین پروژه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت”  زمستان ۹۴

انجمن دوچرخه سواری آشتی در مورخ ۱۸ آذر ۱۳۹۴ اولین پروژه اردوهای ” همرکاب آشتی با طبیعت ” را با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ” بمدت ۳ ماهه ی فصل زمستان آغاز نمود . هدف از برگزاری این اردوها به منظور ایجاد حفظ جنگلها ، نهالکاری و بذرکاری” توسط نوجوانان خلاق و علاقمند به فرهنگ دوچرخه سواری صورت گرفت . مسیر شهر تا مناطق فعالیتی پروژه با دوچرخه و تا حدودی با پیاده صورت میگرفت و تعداد زیادی از نوجوانان خلاق در این برنامه ها با دوچرخه هایشان برای “حفظ و احیای طبیعت ” مشارکت نمودند . این پروژه در روزهای تعطیلی جمعه برگزار می شد  در راستای همان پروژه و در “روز جهانی کوهستان” که مصادف با ۲۰ آذر ۹۴ بود توانستند در مناطق جنگلی و کوهستانی قله ایمام مریوان ۳۰۰ دانه بذر از نوع بلوط کوهی را با مشارکت همرکابان سبز در آن مناطق بذرکاری نمایند . و در ۱۶ بهمن که مصادف با روز جهانی مقابله با سرطان بود توانستند مناطق جنگلی مزارگاه درویش زریبار را به منظور ابراز همدردی با بیماران و قربانیان سرطان و با پیام ” درخت امید زندگی ” از نهالهای بلوط کوهی در قسمت قربانی شده ی آتشسوزی احیا و پوشش نمایند . این پروژه در سه قسمت جنگلی و کوستانی شهرستان مریوان برگزار شد که شامل  ” قله ی ایمام مریوان ، قله ی فیله قوس از توابع  روستای چاوگ و  جنگل گاه درویش زریبار از ظلع شمالی دریاچه زریبار  ”  میباشد . در ۲۵ دی ماه بود که در یک برنامه ی بخصوص با مشارکت همرکابان به منظور خوراک رسانی به حیوانات و پرندگان  محور مریوان تا حیات وحش پرندگان زریبار واقع در ضلع جنوبی روستای کولان رکاب زده شد. در طی این برنامه همرکابان نوجوان بمدت ۴۰ دقیقه مناطق ساحلی دریاچه زریبار را از وجود خوراک برای پرندگان بومی آن مناطق پوشش دادند . اولین پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ” مورخ ۱۵ بهمن ۹۴ به کار خود پایان داد و در مراسمی ویژه با اهدای لوح تقدیر ویژه ی  “سازمان جنگلها ، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ”  از طرف انجمن دوچرخه سواری آشتی به همرکابان نوجوان و خلاق اهدا گردید

j6szev

دومین پروژه اردوهای ” همرکاب آشتی با طبیعت”  زمستان ۹۵ 

انجمن دوچرخه سواری آشتی مورخ ۱۹ آذر ۹۵  دومین دور پروژه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت” را آغاز  نمود . در سال ۹۵ جدیدتر از سال قبل با انجام فعالیتهای ویژه ی ” خوراک رسانی به حیوانات و بذرکاری از نوع بلوط کوهی در مناطق بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان فعالیت می نماید و فعالیتها را در تفریحگاههای دره وران ، کانی میران و ضلع شمالی حیات وحش دریاچه زریبار از توابع روستای سیف را بذرکاری می نماید . در پایان برنامه های بذر کاری نیز  فعالیت خوراک رسانی به پرندگان بومی در حیات وحش زریبار انجام خواهد شد. این برنامه تا ۱۵ اسفند سال جاری ادامه دارد . و با همت همرکابان نوجوان و خلاق صورت خواهد پذیرفت . دومین دور پروژه اردوهای ” همرکاب آشتی با طبیعت ” با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان فعالیت خواهد شد. شایان ذکر است که در اردوهای تفریحی گروه همرکابان محوری توانسته شد با جمع آوری ۱۰۰۰ عدد دانه بلوط کوهی در آبان ماه ۹۵ توسط همرکابان محوری برای انجام این پروژه جمع آوری گردد.

دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی تلاش نموده و خواهد نمود که زحمات و فعالیتهای سبز نوجوانان را در قالب نمایشگاه ، مستندات سینمایی ، جشنواره و همایش های ” زیست محیطی و سلامتی همگانی”  نمایش دهد تا انگیزه و فرهنگ همرکابی و ازخود گذشتگی را نسبت به حفظ طبیعت و مسائلات زیست محیطی در میان علاقمندان و غیره ایجاد نماید .

انجمن دوچرخه سواری آشتی در دومین نمایشگاه همرکابان سبز توانست دیگر علاقمندان نوجوان را در برنامه های مربوطه مشارکت دهد . با مشارکت نوجوانان در برنامه های همرکابی خواهد توانست ” مسائلات زیست محیطی و سلامت همگانی را در جامعه گسترش و ترویج دهد .  امروزه نوجوانان یکی از اصلی ترین افرادهایی بشمار خواهند رفت که می توانند در مسائلات مربوطه بصورت خودجوش مشارکت نمایند و فراگیری آموزش برای آنان در آینده می تواند به حفظ محیط زیست و سلامت خود و جامعه با بهره ور شدن فرهنگ دوچرخه سواری  کمک نماید.

دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی از شهروندان محترم مریوانی ، همرکابان محوری و علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری و امورات مربوطه نهایت تشکر و قدردانی را دارد که همراهی و همکاریشان در راستای برگزاری دومین نمایشگاه ” همرکابان سبز”  توانست ایجاد انگیزه و افتخار در ادامه ی فعالیتهای دراز مدت انجمن دوچرخه سواری آشتی را فراهم سازد.

  • تشکر از ادارات محترم و اقشارهای مختلف شهرستان مریوان 

۱- اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان

۲- اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان

۳- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان

۴- انجمن خوشنویسان ایران شعبه مریوان

۵- کانال خبری مریوان خبر

۶- خانواده و والدین محترم همرکابان سبز نوجوان انجمن دوچرخه سواری آشتی

۷- دانش آموزان و دانشجویان سطح شهرستان مریوان و حومه

به روایت تصویر

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *