آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / فرهنگ دوچرخه سواری تامینگر سلامت جامعه

فرهنگ دوچرخه سواری تامینگر سلامت جامعه

تاثیرات فرهنگ دوچرخه سواری بر مسائلات اجتماعی و سلامت روحی و جسمی از نگاه یک همرکاب پیشکسوت عرصه ی فرهنگ دوچرخه سواری  /  نویسنده : اعلم حبیبی شیراز 

SITE ADA 1

اگر پرندگان و پروانگان با دلسردی به هستی می نگریستند ، دیگر هیچ گاه روی اقبانوس ها انسان به عنوان یک موجود زیستی و اجتماعی به ناچار باید در شبانه روز از خود تحرکاتی نشان بدهد . بشر از درون رحم مادر هر ثانیه با تپش قلب مادر در حال حرکت و جذبش است . اگر آدمی خود را عادت به  تحرک ندهد زود دچار تجزیه سلول های بدن می شود – رشد سلولی معکوس و قسمت هایی از بدن چربی و عفونت و خون آلوده به اوره و قند و چربی می شود – و به تن و اندام خود آسیب میرساند .

در کار گروهی است که آدم در می یابد که اگر می خواهد مورد قبول دیگران واقع شود باید راستگو و درستکار باشد بسیاری از ناراحتی های روانی و جسمانی ناشی از کم تحرکی است . شاید بسیار از اختلالات رفتاری ویژه کاری های اجتماعی و نزاع های خیابانی و خانوادگی نیز متاثر از بی توجهی نسبت به کم تحرکی است . کلید خوشبختی فقط سرمایه و درآمد نیست ما آدم ها به تحرک های انفرادی بیشتر علاقمند هستیم ولی از تحرک هایی که روحیه ی جمعی دارند مع الاسف دل سردیم !

از جمله تحرک های جمعی و مردم محور که به واقعه ی فرهنگ تبدیل شده است میتوان به فرهنگ دوچرخه سواری اشاره نمود ، هم اسباب سلامتی است ، هم روحیه ی تعامل و اشتراک و نوعدوستی را در انسان ها تقویت می کند . علاوه بر همه ی اینها انسان را در برابر اظطرابات روحی ، اعتیاد به فضاهای مجازی ، بازیهای رایانه ای ، آسیب های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر را به دور ساخته و سلامت جسم و روان را پایدار خواهد ساخت .

در دوچرخه سواری بین کف پا و انگشتان ، که کانون رشته های عصبی انسان و نیم کره های مغز با یکدیگر به کنش و واکنش می کنند و در این فرآیند انسان به انبساط و اعتماد به نفس و زیبایی (اخلاق) و تعادل (ادب) می رسد . همانا باید بدانیم که تمام منابع اخلاقی و عقلانی و فرهنگی فقط مطالعه نیست .

هر روز ماشاهد ده ها تصادف منجر به مرگ و نقص عضو در جاده های شلوغ هستیم ولی از نشستن بر روی دوچرخه سرباز می زنیم چرا ؟!

کار با دوچرخه در واقع یک کار فرهنگی و سالم و یکی از تکنیکی های آموزش ، مهارت های اجتماعی و اخلاقی است به ویژه آنهایی که اهل مطالعه هستند و نیاز به انرژی بشتری دارند ،‌ بسیار مفید است – زیرا در حین مطالعه سوخت و سوز بیشتری صورت می گیرد .

اما در دوچرخه سواری گلبول سفید ، معده ، روده ها ، کبد ، ستون فقرات ، شش ها و قلب ، لگن خاصره تقویت می شوند و مهارت های حسی – حرکتی شکل طبیعی به خود می گیرد .

SITE ADA 2

همرکاب / سید اعلم حبیبی شیراز

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *