آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / پنجمین اردو از دومین پروژه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت”

پنجمین اردو از دومین پروژه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت”

پنجمین اردوی زیست محیطی و تفریحی از دومین پروژه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت ” توسط همرکابان خلاق انجمن دوچرخه سواری آشتی برگزار شد . 

a-34

صبح روز جمعه مورخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۵ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی محور مریوان – تفریحگاه جنگلی دره وران از توابع بخش خاومیرآباد را با هدف احیای طبیعت و جمع آوری بلوط های کوهی رکاب زدند. در زمستان سرد دی ماهی همرکابان خلاق با جمع آوری بلوط های تفریحگاه  توانستند آنها را در همان مناطق و در کنار درختان کهن سال و خشکیده با کندن چاله های کوچک کاشت نمایند . مناطق جنگلی و تفریحی دره وران یکی از زیباترین مناطق های تفریحی بخش خاومیرآباد از لحاظ اکوتوریسم محسوب میشود. و بیشترین درختان بلوط کوهی را در خود گرفته است . در بخش جنوب شرقی روستای نچی زیارتگاه و قبرستانی بر بلندای تپه با مناظری زیبا از درختان سرسبز  و کهن سال واقع شده است که دارای یک نمازخانه ی کوچک و زائرسرا برای گردشگرانی که به آن تفریحگاه سفر میکنند بنا شده است . زائر سرای زیارتی دره وران بدست اهالی محترم و خیر روستاهای “نچی ، دره وران و بناوچله ” بنا شده است .  مناطق تفریحی و جنگلی دره وران از لحاظ اکوسیستم زیست محیطی یکی از بزرگترین زیسگاههای ” پرندگان و سنجاب های کوهی ” محسوب خواهد شده و بعلت وجود آن جنگل گاه بیشترین خوراک پرندگان و حیوانات بومی آن مناطق در همانجا تامین خواهد شد. حیوانات و پرندگان در امر احیای جنگلها و بازسازی آن نقش بسزایی دارند که بیشترین درختان آن مناطق توسط سنجاب ها و پرندگان کاشت خواهد شد . در برنامه های گذشته ی “اردویی و تفریحی”  انجمن دوچرخه سواری آّشتی ، بارها همرکابان خلاق آن مناطق زیبا را از وجود زباله و پسماندهای مضر تفریحگران و گردشگران پاکسازی نموده اند . که فعالیتهای مذکور در فصل تابستان و پاییز ۹۵ فعالیت شده است .

انجمن دوچرخه سواری آشتی با ایجاد برنامه های همرکابی برای احیای طبیعت و حفظ محیط زیست تلاش نموده است که از طریق همزیستی و آشتی با طبیعت بتواند پیامی از پاکی هوا را از امورات مربوطه بهره ور سازد و نقش همرکابی را نقشی از “حفظ محیط زیست و تامین سلامت همگانی” برای همگان فراخواند .

به روایت تصویر

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *