آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / سومين پروژه ی اردویی “همرکاب آشتی با طبیعت”

سومين پروژه ی اردویی “همرکاب آشتی با طبیعت”

همرکابان فعال انجمن دوچرخه سواری آشتی صبح روز جمعه مورخ ۳ دی ماه ۱۳۹۵ با هدف ” دوستی و آشتی با طبیعت”  همرکاب محور مناطق تفریحی و جنگلی روستای سیف سفلی از توابع بخش خامیرآباد شهرستان مریوان شدند. 

2

گروه همرکابان محوری (ادآ) در سومین اردو از دومین پروژه ی فعالیتی “‌همرکاب آشتی با طبیعت ” با هدف حفظ و احیای طبیعت ، این بار همرکاب محور تفریحی و جنگلی روستای سیف سفلی از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان شدند . در همین راستا همرکابان خلاق مناطق کوهستانی زاگروس را بلوط کاری نمودند . زنجیره کوههای زاگروس یکی از ثروت مندترین زنجیره کوههایی در جهان بشمار خواهد رفت که بشترین درختان بلوط سبز را به خود گرفته است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و اکونومی “مناطق نشینان زاگروس” امرار معاش خود را از درختان بلوط سبز ( به روو ) و پسته وحشی که با زبان کوردی به آن ” قه زوان ” گفته میشود ، تامین خواهند کرد. و بزرگترین اکوتوریسم گردشگردی در خاورمیانه محسوب میشود. انجمن دوچرخه سواری آشتی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بعنوان نقلیه سبز شهری تلاش نموده و بر آن باور است که نه تنها با استفاده از دوچرخه برای کار میتوان هوای آلوده و معضلات سلامتی را مهار کرد بلکه به فعالیت احیای جنگلها از لحاظ ” نهالکاری و بذرکاری” با هدف تامین هوای پاک برای همگان معتقد است . و بر همین اساس دیگر فعالیتهای سبز زیست محیطی را در مسیر فعالیتهای خود عنوان نموده است . در آخرین بخش از برنامه ، همرکابان خلاق حاشیه ی تفریحی تالاب زریبار را از وجود نان های خشک برای تامین خوراک پرندگان و ماهیان پوشش دادند . برنامه های فعالیتی ” دومین پروژه اردویی همرکاب آشتی با طبیعت ” تا پایان اسفند ماه سال جاری بصورت هفتگی ادامه خواهد یافت .

جای خوشحالیست که انجمن دوچرخه سواری آشتی در راستای فعالیت خود تابحال تنها مجموعه ای بوده که با بهره وری از فعالیتهای فرهنگ دوچرخه سواری توانسته از مسائلات زیست محیطی و سلامت همگانی حمایت کند و دیدگاه تمامی همرکابان و علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری را به خود جلب نماید. 

انجمن دوچرخه سواری آشتی پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ” را بعنوان امری فعالیتی و ترویجی با همکاری عموم مردمی جهت پایداری محیط زیست و حفظ زمین فراخوانده است . و تاکید مینماید که تنها کسانی که بتوانند در حفظ محیط زیست نقش داشته باشند همان همکاری و تعاون آنهاست که میتواند اثر بخش باشد.  محیط زیست و سلامت دو امر بسیار مهم که با خطر انداختن آنها زمین و زندگی نیز تهدید خواهد شد . با مشارکت ذر امورات خودجوش میتوان تهدیدات ” زیست محیطی و سلامتی ” را مهار کرد.

به روایت تصویر 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و پیام خانواده همرکابان سبز GHF

فرار رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی و پیام خانواده همرکابان سبز در سال جدید توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *