آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / دومین پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت”

دومین پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت”

صبح روز جمعه مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۵ دومین پروژه اردویی “همرکاب آشتی باطبیعت” با هدف احیای طبیعت و خوراک رسانی به حیوانات زیستگاهی توسط همرکابان انجمن دوچرخه سواری آشتی در بخش جنوبی روستای کولان انجام شد.

a-2

در دومین دور از فعالیتهای زیست محیطی و خودجوش پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ” همرکابان خلاق “محور مریوان تا تفریحگاه سیاحتی تالاب زریبار”  که در بخش جنوبی روستای کولان واقع  گردیده است ، با هدف خوراک رسانی به پرندگان بومی و ماهیان آبزی آن دریاچه را رکاب زدند . در همین راستا که در فصل سرد و سرآغاز زمستانی قرار گرفته ایم همرکابان محوطه ی تالاب را از وجود نان های خشک جهت تامین خوراک “پرندگان و ماهیان” پوشش دادند . در بخش دیگری از فعالیتها منطقه جنگلی مزارگاه درویش زریبار را از دانه های بلوط “به روو” بذرکاری نمودند. لازم بذکر است که مناطق کوهستانی مزار درویش در ضلع شمالی دریاچه زریبار قرار گرفته است و جزء رشته کوههای زاگروس میباشد . این کوهستان در فصل تابستان بعلت گرمی بیش از حد زمین و گردش تفریحگران بومی به آن مناظق بیشتر در معرض آتشسوزی قرار گرفته است که علت اصلی آن عدم رعایت و اصول طبیعت گردی از طرف تفریحگران نسبت به اهمیت طبیعت میباشد که موجب تخریب آن و قربانی شدن کوهستانها از لحاظ آتشسوزی و نابودی گونه های درختی خواهد شد.

  • پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ” برای احیای طبیعت 

انجمن دوچرخه سواری آشتی توانسته است که نسبت به طبیعت و طبیعت گردی حساس باشد و همیشه خود را بدهکار احیاء و نگهداری از آن دانسته است . چنانچه که در برنامه های فعالیتی این پروژه تعداد همرکابان کم بوده اما لازم بذکر است که کیفیت فعالیت این پروژه بیشتر از تعداد و نگرانی های ناخواسته بوده است . در اولین دور این پروژه که در سال ۹۴ برگزار گردید با حضور پر جنب و جوش همرکابان زیادی روبرو شد و برخی از این فعالیتها با دشواری و نگرانی های زیادی از لحاظ امنیت ترافیکی در جاده ها روبرو می شد . که همین امر در کاهش کیفیت فعالیتها موثر بوده.  ما هیچگاه خواهان  کمیت در تعداد همرکابان نیستیم و معتقد بر افزایش آنان هم نبوده ایم در این راستا بر آن باوریم که همگان با طبیعت و سلامت مهربان بوده و در حفظ و احیای آن سهمگین باشیم .  فعالیتهای انجمن دوچرخه سواری آشتی بیشتر در حالت توسعه و ترویج  آموزشی قرار گرفته است . که مردم  اللخصوص نوجوانان خلاق را نسب به حفظ امورات “زیست محیطی و سلامتی” با روی آوردن به فرهنگ دوچرخه سواری برای سپری نمودن امورات کاری در حومه ی شهر و طبیعت گردی به عنوان تفرج منحصر به فرد آگاه سازد . که با روند مذکور ” تحرک سالم برای تامین سلامت همگانی و محیط زیست سالم ” به وجود خواهد آمد.

به روایت تصویر

  • انجمن دوچرخه سواری آشتی از سایر همرکابان نوجوانانی که در اولین دور پروژه اردویی ” همرکاب با احیای طبیعت ”  در سال ۹۴ حضور یافتند ، نهایت تشکر و قدردانی را دارد و از خداوند بزرگ طلب موفقیت و سربلندی را برای آنان خواستار است . 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *