آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / همرکاب مواظب جاده باش !

همرکاب مواظب جاده باش !

۱۷ نوامبر ۲۰۱۶ روز جهانی قربانیان حوادث ترافیک جاده ای ، نقش همرکابان فرهنگ دوچرخه سواری در برابر حوادثات ناخواسته ی ترافیکی

poster-traffic-site

روز جهانی قربانیان حوادث ترافیک جاده ای هرساله در ۱۷ نوامبر برابر با ۲۷ آبان توسط سازمانهای ترافیکی ، مراکزهای حمل و نقل و درمانی با شعارهای مختلف جهت جلوگیری و کاهش بلایای ناخواسته ی ترافیکی مراسم ویژه برگزار میگردد . بنباد این روز توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۵ میلادی مصوب گردید. که بیشترین آمار مرگ و میر در جهان را از طریق ترافیک و به وسیله ماشینهای مختلف نقلیه ، نا آگاه بودن افراد به قوانین عبور مرور و نامناسب بودن جاده های ترافیکی برسی شده است .

پیام انجمن دوچرخه سواری آشتی به مناسبت روز جهانی قربانیان حوادث ترافیک جاده ای  به شرح ذیل میباشد ؛

همرکابان فعال و علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری و ورزش قهرمانی مربوطه ، به یاد داشته باشید که دوچرخه و فرهنگ استفاده از آن به عنوان یکی از وسیله های نقلیه در جاده ها و حومه ی شهر محسوب میشود همانا که برای یک اتومبیل و ماشینهای نقلیه رعایت قانون ترافیکی محسوب شده است ، برای فرهنگ دوچرخه سواری نیز همان قانون محسوب میشود . برای رعایت نکات های ایمنی و ترافیکی و ایجاد امنیت جان خود بایستی احترام قائل شد . خوب است که بدانید عبور و مرور اتومبیلها در حومه ی شهر و رعایت قانون ترافیکی آن  همان قانون ترافیک استفاده از دوچرخه در حومه شهر میباشد . دوچرخه سواران شهری بایستی از مسیرهای ویژه ی خود یا همان لاین دوچرخه سواری برخوردار باشند  و اگر هم جدا از آن شرایط بود ، بایستی همسو با اتومبیلها در کنار جاده ها با رعایت حداقل ۱/۵ مترفاصله به بالا فاصله ی خود را با اتومبیلهای در حین حرکت و پارک شده رعایت نمایند .

اصول ایمنی برای دوچرخه سواری :

 دوچرخه ای که سوار می شوید باید دارای خصوصیات زیر باشد :

 –    متناسب با قد وسن شما باشد .

 –   از فاصله دور قابل تشخیص باشد وبهتر است که به رنگ زرد نارنجی ویا سفید باشد .

 –   ترمزهای آن صحیح وسالم باشد.

–  دارای یک زنگ برای هشدار دادن ویا اعلام خطر دادن باشد .

-اندازه و ارتفاع زین ( صندلی ) به حدی باشد که به راحتی بتوانید پاهای خود را ، به رکاب برسانید.

 –  وقتی سوار بر دوچرخه هستید ، از انجام حرکات آکروباتیک ویا زیگزاک خودداری کنید .

 –  دوچرخه سوار نباید در قسمت جلو ویا عقب دوچرخه اش ، باری را حمل کند .

 – هنگام دوچرخه سواری در خیابان ها ، هرگز با دوستان خود شوخی نکنید و یا مسابقه نگذارید .

 – اگر در تاریکی ویا هوای مه آلود و ابری مجبور به دوچرخه سواری هستید ، باید دوچرخه شما دارای چراغ ، نوار شبرنگ وعلائم ایمنی باشد وخودتانهم باید حتماً لباس های روشن پوشیده باشید .

–   هرگز کسی را بر روی ترک دوچرخه خود سوار نکنید .

– اگر یک خودرو جلوتر از شما توقف کرد ، هنگام عبور از آن مراقب باز شدن درب وخروج مسافر از آن باشید .

برای ایجاد صلح و ثبات در جاده ها به یاد داشته باشید که با آهسته راندن میتوانیم امنیت جان خود و آسایش خانواده را تامین کنیم ، نگذارید یک لحظه غفلت و هولناکی باعث قربانی شدن خود ، دیگران و نگرانی خانواده ی بازماندگان شود. با رعایت نمودن اصل نظام ترافیکی در سایر امورات نقلیه صلح و ثبات در میان سایر رانندگان ایجاد خواهد شد . جاده ها پیست مسابقات رالی و جای حرکات نمایشی موتورسیکلت و دوچرخه نیست ، لطفا جاده ی عمومی امکانات نقلیه را تحت عنوان هیجان منحصر به فرد قرار ندهید . دبیرخانه ی توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی یادوخاطره ی قربانیان حوادث ترافیک جاده ای اللخصوص دوچرخه سواران جانباخته ی در این راه را گرامی میدارد . به امید روزی که اتفاقات ترافیکی به حد امکان کاهش برسد و هر افرادی که تازه به امکانات نقلیه آشنا میشود ، نکات اساسی در قوانین فرهنگ ترافیک را نقص نکند . تا هیچ نوع حادثه ی ترافیکی رخ ندهد و همگی در جاده ی زندگی همرکاب سلامت و رفاه حال خود و خانواده شوند .

poster-traffic-site-2
پوستر ترویجی و آموزشی انجمن دوچرخه سواری آشتی
poster-traffic-day-copy
پوستر ترویجی و آموزشی انجمن دوچرخه سواری آشتی

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و پیام خانواده همرکابان سبز GHF

فرار رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی و پیام خانواده همرکابان سبز در سال جدید توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *