آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / همرکاب فرهنگ دوچرخه سواری برای شکست دیابت

همرکاب فرهنگ دوچرخه سواری برای شکست دیابت

۱۲ نوامبر مصادف با ۲۲ آبان ۱۳۹۵ “روز جهانی دیابت” پیام انجمن دوچرخه سواری آشتی برای مقابله با دیابت و پیشگیری از آن ” دیابت را جدی بگیرید …” 

diyabets-copy
دبیرخانه توسعه و ترویج ادآ

فرهنگ استفاده از دوچرخه امروزه یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با تنطیم و ملایم سازی برخی از بیماریها از جمله ” فشار خون بالا ،  مقوی ساختن قلب ، تنفس  ریه ، ماهیچه ، عضلات و سوزاندن کالری، چربی  ومهمتر از همه کاهش استرس , افسردگی و دیابت را همزمان در وجود یک انسان کنترل و مدیریت میکند . بیماری دیابت یکی از خطرناکترین و ذجر دهنده ترین بیماریهایی محسوب شده است که نه تنها انسان را دامنگیر سستی و بی حالی میکند بلکه سیستم دفاعی بدن را ضعیف نموده  و برخی از اعضای مهم بدن انسان را قربانی میکند که شامل ” بینایی ، تنگ نفسی ، مفاصل پا و آرتروز ، کمر درد و مهمتر از همه مشکلات عصبی و روحی ” میباشد . دیابت از دو نوع تقسیم میشود . دیابت نوع (۱) و یا مخفف IDDM به معنای : دیابت شیرین وابسته به انسولین و نوع (۲) آن با مخفف NIDDM به معنای دیابت شیرین غیر وابسته به انسولین میباشد . که سطح کیفی سلامت انسان را دچار و گریبان گیر خود میکند .

برای پیشگیری از دیابت چه مواردی مناسب است که انجام داد ؛

به گفته ی فدراسیون جهانی دیابت IDF راهكارهايي كه بتواند بر کاهش و تنطیم دیابت غلبه کند شامل نکات ذیل میباشد ؛

“پیاده روی سریع  ، استفاده از دوچرخه برای کارهای روزانه ، کوهنوردی ، شادی و گوش دادن به موسیقی و شنا کردن “ میباشد که میتواند نقش بسزایی را در کاهش دیابت ایجاد کند . با پیروی نمودن از دستورالعمل IDF ميتوان بيماری دیابت را برای همیشه مهار نمود . در نظر داشته باشیم که دیابت یکی از بیماریهای خاص محسوب میشود که انسان را با از دست دادن اعضای بدن از بین میبرد یا بهتر است به قول قدیمها گفت که ” اول ذجرکش میکند بعد می کشد …”

1024px-blue_circle_for_diabetes-svg
نشان جهانی دایرهٔ آبی برای دیابتی‌ها

نقش انجمن دوچرخه سواری آشتی جهت آگاهسازی مردمی برای مقابله با بیماری دیابت 

دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی با آگاهسازی عموم مردمی از طریق شبکه های اجتماعی خود در تلاش بوده که سهم عظیمی از نقش فرهنگ دوچرخه سواری برای کار را در کاهش و غلبه نمودن بر دیابت برجسته و اعمال نماید که از این طریق مردم را ترغیب به استفاده از آن وسیله نقلیه نماید و بیماری دیابت را بهتر از هر موضوعی در پیش گیرد . امروز را دیگر نمی توان با گذشته مقایسه کرد چون شرایطی که در آن قرار گرفته ایم شرایطی جاری از مشکلات ” بیماریها و چالشهای اجتماعی و کمبود آموزش است و جمعیت روز به روز رو به افزایش صعود میکند و با افزایش جمعیت بیماریها و مشکلات هم افزایش پیدا خواهند کرد . حتی برای یافتن داروهایی که بایستی در پیرامون زندگی خود جستجو کنی , به چالش و مشکل روبرو خواهید شد و اجبار میشود که داروها را در شهرهای بزرگ با قیمتهای کلان بدان دست یابید . برای آگاهسازی در قبال این موضوع ، انجمن دوچرخه سواری آشتی با حداقل امکانات و شرایط کنونی فعالیت خود توانسته است با ایجاد و برگزاری برنامه های توسعه یافته فرهنگ دوچرخه سواری ” کارناوال ، کارگاههای توجیهی و توزیع بروشور با موضوع ذیربط ” مردم را آگاه و مطلع سازد و خوشبختانه تا حدودی بنابه شرایط فعلی با همکاری ادارات ذیربط و اقشار مردمی توانسته ایم همرکاب و همقدم غلبه بر بیماری دیابت باشیم .

چند نمونه ای از پوسترها با زبان ” کوردی و فارسی و انگلیسی ” با موضوع روز جهانی دیابت / دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی 

  • دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و پیام خانواده همرکابان سبز GHF

فرار رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی و پیام خانواده همرکابان سبز در سال جدید توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *