آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / همركاب با گردش و تفریح

همركاب با گردش و تفریح

پیام روز جهانی گردشگری با توسعه ی ” گردشگری برای همه ” در سال ۲۰۱۶ توسط سازمان جهانی گردشگری UNWTO

wtd-2016
پوستر گرامیداشت روز جهانی گردشگری (برگرفته از انجمن دوچرخه سواری آشتی )

UNWTO سازمان جهانی گردشگری دراقدامی مسئولانه روز جهانی گردشگری درمورخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ برابر با ۶ مهرماه ۱۳۹۵ را بدلیل اهمیت توجه به توسعه گردشگری معلولان بنام ” گردشگری برای همه ” نام گذاری کرد و از تمام کشورهای عضو درخواست کرد نسبت به گسترش اقدامات مربوط به ایجاد دسترسی معلولان, سالمندان و حتی افراد بیماربه امکانات گردشگری درکشورهایشان تلاش کنند. متن بیانیه و پیام آقای طالب ریفاعی دبیرکل UNWTO که به تازگی درسایت سازمان جهانی گردشگری منتشرشده است را در ذیل بخوانید:

۲۷سپتامبر روز جهانی گردشگری است!

گردشگری برای همه!

گردشگری قابل دسترس برای همه مربوط به خلق محیط‌ هایی است که می‌توانند نیازهای همه ما را مرتفع سازند، خواه در حال سفر باشیم یا در خانه باشیم. این موضوع می‌تواند مربوط به معلولیت، حتی موقتی، خانواده‌های دارای بچه کوچک، یا جمعیت سالمند، دیر یا زود در نقطه‌ای در زندگی‌مان، باشد، همۀ ما از قابلیت دسترسی جهانی گردشگری سود می‌بریم.

به این دلیل، می‌خواهیم این حق را برای تمام شهروندان جهان درخواست کنیم تا تنوع باورنکردنی سیاره‌مان و زیبایی جهان‌مان را ببینند. امسال، روز جهانی گردشگری به ما کمک کرد تا مزایای فراوان و مهم قابلیت دسترسی جهانی را گسترش دهیم و بتوانیم در سطح کلان در جامعه مطرح کنیم.

tourism4all WTD2016

از همان ابتدا، روز جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر برای پرورش آگاهی در میان جامعه جهانی درباره اهمیت گردشگری و ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی‌اش جشن گرفته شده است. به عنوان روزی رسمی که در تقویم سازمان ملل تعیین شده است این جشن به دنبال برجسته‌سازی پتانسیل گردشگرها برای کمک به دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGها) است، و به برخی چالش‌های فشارآور پیش‌رو جامعه امروزی می‌پردازد.


پیام دبیرکل UNWTO طالب ریفایی:

unwto_txt_e_0

«گردشگری برای همه!»

گردشگری در طی ۵۰ سال گذشته دچار انقلاب شده است. در سال ۱۹۵۰، ۲۵۰ میلیون گردشگری بین‌‌المللی وجود داشت؛ امروزه حدود ۱/۲ میلیارد نفر در حال سفر در جهان هستند. سفر بخش عمده بسیاری از زندگی‌ها شده است.

هنگام سفر، به افراد جدید، محل‌های جدید و عقاید جدید برمی‌خوریم. وقتی بیشتر می‌بینیم اغلب ادراک‌مان از جهان تغییر می‌کند. با این حال، نباید فراموش کنیم که برای بسیاری سفر می‌تواند فرایندی کاملاً دشوار باشد.

برآورد شده ۱۵% از جمعیت جهان به شکلی با معلولیت زندگی می‌کنند. یعنی ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان هستند که ممکن است قادر به سود جستن از مزیت شناخت سایر فرهنگ‌ها، تجربه طبیعت به صورت کامل و تجربه هیجان درباره سفر برای بررسی مکان‌های جدید نباشند.

قابلیت دسترسی برای همه باید در کانون سیاست‌های گردشگری و استراتژی‌های کسب و کار نه تنها به عنوان حق انسانی، بلکه فرصت عمده بازاری، باشد.

همراه با پیرشدن جامعه جهانی، همۀ ما دیر یا زود از قابلیت دسترسی جهانی گردشگری سود خواهیم برد.

درحالی که روز جهانی گردشگری را جشن می‌گیریم، به خاطر بیاوریم که همه شهروندان جهان حق دارند تنوع باورنکردنی اهدایی این سیاره را ببینند.

بنابراین تمام کشورها و مقصدها و همچنین صنعت گردشگری را ترغیب می‌کنیم تا قابلیت دسترسی را برای همه در محیط فیزیکی، در سیستم‌های حمل‌ونقل، خدمات و تسهیلات عمومی در کانالهای ارتباطی و اطلاعاتی ترویج کنند.

روز جهانی گردشگری بسیار شاد و آینده‌ای پر از تجربیات سفر متقاعد کننده و غنی برایتان آرزومندم.

منبع ؛ سازمان جهانی گردشگری “UNWTO”

wtd_logo_eng
لوگوی ترجمه شده ی روز جهانی گردشگری ۲۰۱۶ / برگرفته از سازمان جهانی گردشگری UNWTO

گردشگری در فرهنگ دوچرخه سواری 

امروزه فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری علاوه بر کاربرد حمل و نقل شهری توسط آحاد جامعه ، نیز در بعد ” تفریح و سفر ” قابل استفاده است که دوچرخه سواران علاقمند به تفریح و سفر  از آن در سفرهای “کوتاه مدت و دراز مدت” مورد استفاده قرار میدهند . لازم است که بدانیم  به افرادهایی که از دوچرخه برای مسافرت استفاده میکنند. ” سایکل توریست ” یا دوچرخه سوار گردشگر میگوند .

سایکل توریست و پیام آن در سفر 

1003849_10151491817537536_1689193907_n-588x396

سایکل توریست سعی دارد که قبل از آغاز سفر خود ، پیامی را به عنوان پیام ” گردشگری ، صلح و دوستی ، فرهنگها ، زیست محیطی و سلامتی ” در راستای اهداف سفرش برای مخاطبان خود تحقق دهد . با ایجاد پیام های انسانی و اجتماعی انگیزه ی و  افتخار بیشتری به سایکل توریست دست خواهد داد. که حس افتخار بودن دشواری و سختیهای راه را برایش آسان خواهد نمود . اگر انسانی با انگیزه در هستی زندگی کند ، هیچ وقت با ناامیدی روبرو نخواهد شد . سفر با دوچرخه یکی از زیباترین لحظاتی است که در ذهن انسان ایجاد میشود . انسان با دوچرخه میتواند مرز و بوم این جهان را به هم پیوند بدهد . سایکل توریست امروزه تمام جهان را با رکابی آغشته از ” صلح و دوستی و محبت  ” برای انسانها عنوان نموده است . که با ایجاد هدف مورد نظر خود میتواند راه مناسبی برای ترویج و آگاهسازی باشد .

در سفرهای دراز مدت ، سایکل توریست سعی دارد که به فرهنگ های مختلف در جامعه بپردازد و آن را بعنوان تحقیقی مستند و مؤسخ بصورت ” عکس ، فیلم و کتاب ” در پایان سفر خود انتشار و چاپ نماید . توسعه ی گردشگری در جهان به وسیله ی های مختلف گردشگری شکل گرفته است که انسانها برای دیدن این سراپای گیتی از ” هواپیما ، قطار ، اتوبوس و اتومبیل  ” بهره میبرند . چنانچه که امکانات نقلیه برای انجام سفر مهیا و آسان به نطر میرسد ، اما برای مشاهده ی دقیق راهها و بین شهرها نمی توان از امکانات نقلیه ی امروزی بهره ور شد .  . در کشورهای اروپایی نه تنها از دوچرخه برای امورات کاری در حومه ی شهری استفاده میکنند بلکه از آن برای سفرهای ملی و جهانی با پیام های ” ذکرشده ” بهره مند خواهند شد.

دوچرخه سواران گردشگر ” راویان و مستند سازانی  ” محسوب میشوند که خواهند توانست ، صنعت گردشگری را در جهان گسترش دهند .  و تنها گردشگرانی محسوب میشوند که خواهند توانست سفر را با دقت و حساسیت بیشتر بصورت ” برگزاری سمینار  و کتاب چاپ و انتشار نمایند.

fotolia_61075218_s

425717069_107920_16479978175119046121-1
سایکل توریست ۶۰ ساله بعد از ۲۰۰۰ کلیومتر رکابزنی برای دوری از آلزایمر

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و پیام خانواده همرکابان سبز GHF

فرار رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی و پیام خانواده همرکابان سبز در سال جدید توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *