آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / نقش فرهنگ دوچرخه سواری در نظم و کاهش ترافیک شهری

نقش فرهنگ دوچرخه سواری در نظم و کاهش ترافیک شهری

تراکم بیش از ترافیک یکی از مشکلات عمده شهری از لحاظ (نظم و انضباط) میباشد که روزانه منجر به درگیریهای فیزیکی و لبضی ، تصادف و قربانی شدن بسیاری از انسانها می شود .

A1KHNH Worst traffic jam in Beijing. 20-AUG-2006

 دلایل اصلی ایجاد ترافیک عدم رعایت اصولهای ترافیکی و ماشینهای خصوصی و تک سرنشین میباشد که سطح فرهنگ و افکار آحاد جامعه در برخی از جاهای دنیا نسبت به کاهش و تراکم بیش از حد  ترافیک متفاوت میباشد .  آموزش و ترویج در زمینه ی فرهنگ ترافیک و رعایت اصولهای آن به همبستگی و مشارکت عمومی نیاز دارد که فرد راننده بایستی برای انجام امورات کاری خود اصولهای شهروندی را از  لحاظ  “نظم و انضباط” برای ساختن یک جامعه ی سالم فراهم نماید .

در اینجا موضوعی را درپیش خواهیم گرفت که خواهد توانست در کاهش و تراکم بیش ازحد ترافیک موثر باشد و تنظیم ترافیک شهری ، عدم حوادث و تصادفات جاده ای و شهری را کاهش دهد .

فرهنگ استفاده از دوچرخه ؛ میتواند نقش بسزایی در کاهش ترافیک و خودرو های شخصی و تک سرنشین برای سریع رسیدن به امورات کاری و بازاری داشته باشد . دوچرخه و استفاده صحیح از آن میتواند به یک واقعه فرهنگ جهت سپری نمودن امورات کاری تبدیل شود . تراکم بیش از حد ترافیک در کشورهای بزرگ و درحال توسعه بیداد میکند و بستر بیش از ۱۰ دقیقه در ترافیک چراغ قرمز منجر به مشکلات روحی و روانی خواهد شد و انسان را به کم تحرکی به بار می آورد که نتیجه کم تحرکی حاکی از کم تحملی عصبی خواهد شد. اندازه یک اتومبیل سواری و تک سرنشین برابر است با ۶ عدد دوچرخه از نوع شهری که گاهی اوقات ما انسانها برای راحت طلبی، خود را وابسته  به استفاده از خودرو شخصی خواهیم نمود و برای پارک آن بایستی به همان اندازه که از منزل تا محل کار خود رانده ایم  برای پارک نمودن آن نیز  همان قدر را در پی بگیریم که جایی مناسب و دور از نور خورشید باشد . بعضی از شهرهای کوچک و بزرگ دنیا از لحاظ شهرسازی بطوری طراحی شده که جایی مناسب برای پارک اتومبیل ندارد ، اما مردم  برای اندکی راه از منزل تا محل کار خود اتومبیلهای شخصی خود را  راه اندازی کرده و در جاهای مختلف شهر آن را پارک مینمایند . امر واقع رعایت حقوق شهروندی را نقص خواهد نمود. برای کاهش ترافیک و حوادث جاده ای بایستی دستگاههای ذیربط و مرتبط ” راهنمایی و رانندگی و سازمان حمل و نقل همگانی ” برخی از مکانهای پرتراکم جمعیت همانند ( بازار ، تفرجگاهها و مکانهای عمومی شهر )  را از ورود اتومبیلهای تک سرنشین و غیره کاری منع نماید . دلیل دیگری که میتواند در امر کاهش و تنظیم ترافیک نقش داشته باشد . استفاده و استقبال مردمی از فرهنگ دوچرخه سواری برای سپری نمودن امورات روزمره  میباشد که میتواند آرامش و نظم را به شهر باز گرداند و به قانون نظم در ترافیک آرایشٍِِ زیبایی جلوه نماید . تنها راه حلی که بتواند در ترافیک نظم ایجاد نماید ، همان استفاده از دوچرخه برای امورات کاری میباشد .

04 03

SONY DSC
SONY DSC

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

در آستانه فرارسیدن “روز جهانی دوچرخه سواری”

۵ ژوئن برابر با ۱۳ خرداد ، همراه است با “روز جهانی دوچرخه سواری” با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *